יום רביעי, 28 באפריל 2021

סירה כחולה, מיצב במוזיאון חיפה

 



Lilach Bar-Ami and Deganit Artman, Girl With Chinese Vase 2018

קישור לדף המיצב "סירה כחולה" באתר שלי



לילך בר-עמי

סירה כחולה 2020

מיצב קיר בתערוכה הקבוצתית "זרות נשית" במוזיאון חיפה

אוצרת: לימור אלפרן זרד

מיצב הקיר סירה כחולה מכיל פרגמנטים, חומרים ומחשבות הנקשרים לבית שבו גרה האמנית בשנים האחרונות. בבית, שנבנה לפני כארבעים שנה, יש חפצי נוי, כלים ושטיחים המתאפיינים באסתטיקה של עידן שחולף בהדרגה מן העולם, ובו מגולמים געגועים ל"ארץ אחרת". היחס בין האישה לבין החפצים מעורר שאלות הקשורות ליחסי הגומלין בין טבע לתרבות, בין מרחב פיזי למרחב מטפיזי, וכן סוגיות של זהות חברתית, תרבותית ומגדרית.

רוחה של "עקרת הבית" מרחפת מעל העבודות. שני המונחים "עקרת" ו"בית" מתערבלים לסירוגין זה בזה. בין כותלי הבית אישה חולמת על "החיים האמיתיים", ושלל החפצים שהיא אוספת ומטפחת נושאים אותה לעולמות רחוקים, קסומים, דמיוניים, אי-שם הרחק מעבר לקירות הבית.

בחודשים הראשונים של מגפת הקורונה, בזמן שנכפה סגר על בני האדם בארץ ובעולם, צילמה האמנית את כף ידה כשהיא אוחזת חפץ ועטויה בכפפת ניילון מהסוג שהתבקשנו לעטות במקומות ציבוריים. רובד חדש ומפתיע התווסף אל ארסנל הדימויים, הפעולות והתנועות שמזינות את היצירה במרחב הבית. כך נוצר מרחב עתידני, אניגמטי, מסתורי ואחר. באופן זה נוצרת גם תפנית בעלילה - זווית נוספת לבחינת הסיפור של "עקרת הבית" ובני דורה דרך עדשת הזמן החולף.

המיצב מוקדש כמחווה לאלה וקורט אמסטר, בעלי הבית ז"ל, ובני דורם.

התמונה "נערה ואגרטל סיני" היא חלק מפרויקט משותף עם הצלמת דגנית ארטמן.

קישור לדף התערוכה הקבוצתית "זרות נשית" באתר של מוזיאון חיפה


 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה