photography by Lilach Bar-Ami, Venise Biannale 2017
הביאנלה ה57 בונציה.
אן אימהוף "פאוסט" פרפורמנס בביתן הגרמני בג'רדני
זכה בפרס אריה הזהב לביתן המצטיין.
יום שישי 17.11.2017 סביבות אחת עשרה בבוקר.
ימים אחרונים..
פגשתי שם אישה לבושה באדום.
יום שישי 17.11.2017 סביבות אחת עשרה בבוקר.
ימים אחרונים..
פגשתי שם אישה לבושה באדום.
רבים
הם האנשים, שבוחרים בשלב זה להניח למכשיר הנייד, פשוט לחוות..
מצד שני מדובר בעבודה שנוכחת בזמן מסוים ומה שנשאר זה "הדימוי".
יש גם את אלו שמגיעים מוכנים - ה"לוק", הבגד, הצבע, הפינה - בה הם בוחרים להתמקם..
הם יודעים איך בין רגע להפוך את עצמם ל"דימוי" -
מצד שני מדובר בעבודה שנוכחת בזמן מסוים ומה שנשאר זה "הדימוי".
יש גם את אלו שמגיעים מוכנים - ה"לוק", הבגד, הצבע, הפינה - בה הם בוחרים להתמקם..
הם יודעים איך בין רגע להפוך את עצמם ל"דימוי" -
אחד
מבין אינספור דימויים, אחד שאולי יכנס למאגר הזיכרון ההיסטורי של האמנות במאה ה21.
כמו למשל האישה הצעירה באדום.
כמו למשל האישה הצעירה באדום.
photography by Lilach Bar-Ami, Venise Biannale 2017
כמונו
היא זכתה להיות בין הראשונים בתור - שובל ארוך של אנשים מכל קצוות העולם, שממתינים
בסבלנות לרגע בו יוכלו להלך על ריצפת הזכוכית שחוצצת את הביתן, מפרידה בין מעלה
ומטה, יוצרת השתקפויות שמתפתחות למוטציות, של עוד ועוד מחשבות, מיתוסים, אגדות,
דמיון, מציאות..
היא
התיישבה בפינה מסוימת, מודעת היטב לנוכחות שלה, לגבולות שנפרמים אט אט בינה לבין
הפרפורמרים, ואף ללקיחת הפוקוס מהם, באמצעות צבע דומיננטי - אדום (הם לבושים
בבגדים יומיומיים, צבעים רגועים).
מודעת
לבחירה שלה - לא לצלם! כן להיות מצולמת!
photography by Lilach Bar-Ami, Venise Biannale 2017
כמו
"פאוסט" של גתה, (השם שבחרה אימהוף לעבודה שלה) שמכר את נשמתו לשטן
תמורת נעורים נצחיים, כך זוכה "הדימוי" לחיי נצח בדמות אישה צעירה לבושה
במעיל אדום שביקרה בחודש נובמבר, בשנת 2017, בביאנלה ה57 בוונציה (ספק "כיפה
אדומה")
photography by Lilach Bar-Ami, Venise Biannale 2017
"פאוסט"
הוא גם הכינוי בגרמנית לאגרוף קפוץ, סמל של פאשיזם ומהפכה, מה שמקנה לבחירה באדום
משמעויות נוספות..
(ואולי בכל זאת היא חלק מהפרפורמנס? (
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה