יום שבת, 16 במרץ 2013

"היינו העתיד", סוף הספר, טקסטים שמזכירים דימויים שיצרתי בעבר. העבודה נרכשה עי רופא בריטי שסבור היה שמדובר בנערות בית ספר יפניות, יש להניח שהבחין בהשראה הלאו דווקא מודעת של "נוריקו סאן הילדה מיפן"


Lilach Bar-Ami, Sakura 2008, digital technique and paper cutouts, 70x60cm


"ביקורו של עמית נפל על יום העצמאות. איך אעמוד איתו שם, דווקא באותה ח' חשופה של מפקד יום הזיכרון המעביר ליום העצמאות, בצורת הח' שלא נותנת לאף אחד להיות מחוץ לטווח הראייה? כולם רואים את כולם. אין שום דרך להסתתר בשורה שנייה. איך אתרגם לו מה זה "קיבוץ, קיבוץ דום!" ואחר כך, "הקיבוץ יעבור לנוח, קיבוץ נוח!" – בקול הבס המרעים של אדם? איך אתרגם לו את החצוצרה של גלעד פלש מגג חדר האוכל, ואחר כך ההקראות, וביניהן הרגע הנורא והמפעים של הזכרת ההרוגים שלנו, עם חיים, אח של רונן מהכיתה שלנו? איך אסביר לו על הילדים עם החולצות הלבנות וסיכת דם המכבים, ואז עולים למעלה כולם, למבצר, לחגיגות, לזיקוקים, לכתובות האש האדירות?" (יעל נאמן, היינו העתיד, עמ 196 )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה