יום רביעי, 24 באפריל 2013

6 מפגשים עם אבשלום (חלק 2) מחשבות בעקבות תערוכתו של אבשלום בביתן הלנה רובינשטיין. אפריל 2013


מפגש 2 עם אבשלום

אני עומדת בקומה העליונה של האולם, מתבוננת בחלל הקטן המוקרן על גבי הקיר.
איני מצוידת במשקפי הראייה לרחוק, שטרם עשיתי (בקרוב אלך לאופטומטריסט, אני מתכננת כבר שנתיים)
היתרון שלי כרגע הוא בטשטוש שנוצר ממרחק בעיניי, נטולות המשקפיים המתקנות.
(אפרופו האמנית היפנית יאיוי קוסמה שיש הטוענים שהנקודות המאפיינות את יצירתה נוצרו בעקבות ליקוי ראייה, לפי גירסה אחרת אלו הנקודות שנותרו על עורה לאחר שאימה הכועסת צבטה אותה).

בכל אופן הגרסה הראשונה על קוסמה מתאימה לטשטוש שנוצר ממרחק בראייתי.
אבשלום ניבט אלי מהחלל שנוצר בקיר, הוא נמצא בתוך חדר זעיר. 4 קירות לבנים.
אבשלום יושב על שרפרף צמוד לשולחן, מתלבש, מתפשט, מתרחץ באמבטיה.
הוא מציג בפני את הפונקציה של המבנים החיוורים שיצר. הוא מסביר לי ולצופים, איך להתנהל בתוכם. הוא מאפשר לי לחדור לרגע הכי אינטימי של האדם עם עצמו.
אני מתבוננת באבשלום, לרגע מרגישה שהוא נמצא ממש איתי, משוטט לצידי בביתן הלנה רובינשטיין.


Absalon, Solutions, 1992, Video, color, sound | 7:30
http://www.arndtberlin.com/website/artist_12057


אני מציצה לאבשלום, מבעד לחלון, דרך קיר זכוכית, כזה הניתן לצפייה מצד אחד, הוא לא רואה אותי, אני רואה אותו, אני מכירה אותו, עד היום הכרתי את תווי פניו, עכשיו אני מכירה גם את מבנה גופו, הגבוה גבוה.. הקרחת, נראה מבוגר מעט מכפי גילו, בסה"כ 28 כשנפטר, כשיצר את הווידיאו, כנראה פחות.

אבשלום אבשלום, אני נזכרת בשיעור הספרות, בשיר של נתן יונתן:

"..לו יכולנו לדבר על כך בשקט 
היית מבין שאני כבר לא אותו דוד 
תוגת אמך, רק מלך בא בימים 
שאל מותו הולך בלי שמחה 
ועוד כמס בליבו מזימה אחרונה 
להציל לפחות ילד אחד שלו 
מהכתר, מהמלחמות. 
רציתי, טפשון שלי, רק אותך, אבשלום"
(קטע מתוך השיר של נתן יונתן "עוד שיר על אבשלום")

דווקא בשם הזה בחר מאיר אשל?!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה